Przejdź do treści
Oskard-archiwum 25 marca 2017 18:00

Dotknij Teatru: ŁOMATKO!

Znany tancerz i choreograf przygotował kolejny projekt sceniczny, w którym łączy profesjonalnych artystów i amatorów, własny układ choreograficzny, m. in. do utworu Wojciecha Kilara, z improwizacją sceniczną, cytatem literackim i filmem.

Mikołaj Mikołajczyk chce pokazać, w jaki sposób religijne zasady oraz wyobrażenia kształtują nasz obraz świata i stosunek do ludzi. Ideą spektaklu jest konfrontacja z naszym sposobem myślenia o dziewictwie i aniołach, o roli matki, szeroko rozumianej, ale też z uczuciami do własnych matek. Czy umiemy zobaczyć w matce człowieka, czy tylko niespełniony ideał Matki Boskiej, znany z Ewangelii i wizerunków, z nabożeństw i modlitw?

Reżyseria i choreografia: Mikołaj Mikołajczyk
Scenografia: Łukasz Błażejewski
Dramaturgia: Jolanta Malczewska-Kawalec
Muzyka: Maciej Zakrzewski, Szymon Szopiński, Jakub Mitoraj
Taniec: Łukasz Rochna | Justyna Kalbarczyk
Śpiew: Małgorzata Wojciechowska
Wideo: Weronika Silarz | Alina Senik
Realizacja dźwięku i światła: Henryk Szopiński

Grupa spektaklowa Gs Zakrzewo:
Dziadki – Łucja Podlewska, Danusia Zdrenka, Maryla Trokowska, Ala Dąbek, Ula Chaubek, Gienia Płaczek, Jurek Podlewski, Edmund Bindek, Jan Wojciechowski Janusz Okoński, Jan Cieślik, Bodziu Dąbrowski.
Wnuki – Ada Mielke, Kinga Szopińska, Edyta Radke, Pamela Borkowska, Klaudia Pioch, Hubert Mielke.
Producent spektaklu – Barbara Matysek-Szopińska, Dyrektor Domu Polskiego w Zakrzewie.

Mikołaj Mikołajczyk (ur. 1969)
Wybitny tancerz i choreograf, zasłużony dla kultury polskiej (odznaczony w 2015 r.). Jest autorem ruchu scenicznego do spektakli wybitnych polskich reżyserów, m. in. Grzegorza Jarzyny, Mai Kleczewskiej, Michała Borczucha. W Operze Na Zamku w Szczecinie był kierownikiem baletu, który przekształcił w autorski teatr tańca Teatr Dna – Taniec Zakodowany Genetycznie. Współtworzył warsztaty i festiwale tańca (w Kutnie, Lądku Zdroju, Sieradzu i Szczecinie). Ukończył Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu, studiował też historię sztuki i socjologię na UAM. Wieloletni solista Poznańskiego Teatru Wielkiego, uczeń Henryka Tomaszewskiego i Matsa Eka, członek zespołu Wrocławskiego Teatru Pantomimy i Polskiego Teatru Tańca, występował gościnnie na wielu scenach i festiwalach w kraju i za granicą. Współpracował z choreografami reprezentującymi różne style taneczne i sposoby myślenia o przestrzeni scenicznej. Ma na koncie kilkadziesiąt ról, które przeszły do historii tańca klasycznego, m.in Giselle, Jeziorze Łabędzim, Popołudniu Fauna, Cudownym Mandarynie.