Przejdź do treści
Wieża-archiwum 8 - 9 kwietnia 2016

RESTYTUCJE 4

 

8 i 9 kwietnia Galeria CKiS „Wieża Ciśnień” stanie się miejscem spotkań z artystami poszukującymi w muzycznych przestrzeniach. Serdecznie zapraszamy na RESTYTUCJE 4.

Z założenia RESTYTUCJE stanowić mają pretekst do spotkania z twórcami i dźwiękami, muzyką poszukującą, wykonawcami, których działania są trudne do jednoznacznej kategoryzacji, artystami rezygnującymi z dosłowności przekazów, traktującymi artystyczne medium jako zaproszenie do otwartego dialogu z odbiorcami. 
Tytułowa praktyka restytucji odnosi się do działań zmierzających do rehabilitacji, przywrócenia należnego miejsca faktom, zdarzeniom, osobom, sytuacjom. Wydaje się, że wykonawcy biorący udział w festiwalu działają właśnie na rzecz restytucji dźwięków nieoczywistych, znalezionych, czasem przypadkowych – o zdecydowanie różnej genezie. Dzięki namysłowi nad nimi, twórczej ingerencji autorów, rekonfiguracji i zmianom kontekstów zyskują one estetyczne, często zaskakujące walory.

PROGRAM:
8 kwietnia (piątek), g. 19.00: FISCHERLE; RADEK DZIUBEK
9 kwietnia (sobota), g. 19.00: AKPATOK; WIDT
Wystawa towarzysząca: „CUDZE KOLEKCJE” (więcej o wystawie)

fischerle
FISCHERLE. Mateusz Wysocki (patrz: Mech, Porcje Rosołowe, Bouchons d’Oreilles). Jego zainteresowania obejmują muzykę elektroakustyczną, preparowany field-recording, słuchowiska i dub techno. Współpracował/współpracuje z Robertem Skrzyńskim, Michałem Wolskim, Jakubem Pokorskim, Łukaszem Kacperczykiem, Krzysztofem Bartnickim, Robertem Nizińskim i Rozdzielczością Chleba. Publikował m.in. w: Crónica Electronica, Where To Now?, MonotypeRec, Further Records, Chemical Tapes, Astral Spirits, BDTA, Wounded Knife, U-Cover, Minicromusic. Razem z Lechem Nienartowiczem prowadzi kasetowy label Pawlacz Perski.
https://www.facebook.com/fischerlem
https://soundcloud.com/fischerle
https://pawlaczperski.bandcamp.com

radek_dziubek

RADEK DZIUBEK. Sound designer, muzyk i producent, zawodowo – copywriter. Współzałożyciel zespołu Blimp, członek projektu Dwutysięczny, duetu Jachna/Dziubek oraz kolektywu Innercity Ensemble. Dzielił scenę m.in. z Tortoise i Audioactive. Uczestniczył (głównie z Innercity Ensemble) w kilkunastu festiwalach, m.in. Jazz & Experimental Music From Poland (Londyn), Incubate Festival (Tilburg), Unsound, Jazz Jantar, Off Festival, CoCart, Malta Festival. W swojej solowej twórczości skupia się przede wszystkim na mikroprogramingu i sonorystyce.
Współpracował m.in. z: Jerzym Mazzollem (MazzSacre), Rafałem Kołackim (płyta ,,Istanbul. Aux oreilles d’un etranger’’), teatrem Porywacze Ciał (spektakl ,,Wszystkie grzechy są śmiertelne’’), galerią BWA Warszawa (oprawa dźwiękowa wystawy ,,Plądrujemy ruiny rzeczywistości’’), szwajcarskim choreografem Yannem Marussichem (muzyka do spektaklu ,,Bleu – remix’’). Gościnnie na płytach: Stara Rzeka, Alameda 5, So Slow. W nieustannym szpagacie między muzyką a reklamą.
Bezkrytyczny wielbiciel twórczości Céline’a i Pynchona oraz This Heat i Arthura Russella. Mieszkaniec poznańskiej Wildy. Podczas tegorocznej edycji festiwalu Restytucje wystąpi razem z Jackiem Wanatem (ex-Blimp, gitara basowa i wiolonczela).

akpatok
AKPATOK. Eksperymentalny projekt Dawida Adrjanczyka. Artysta w swoich pracach skupia się na interakcjach pomiędzy muzyką a naturą, archaicznymi formami dźwiękowego doświadczenia, pustką i bezruchem. Jego muzyka łączy w sobie specyfikę współczesnych form muzycznych, medytatywny charakter muzyki dawnej, minimalistyczną modalność.
Podczas koncertów wykorzystuje tradycyjne instrumentarium (lira kobowa, instrumenty wędrowne, pasterskie, materiały organiczne) oraz manipulacje dźwiękiem. Założyciel i lider awangardowej grupy Akpatok Ensemble, współpracuje z Projektem Karpaty Magiczne i grupą Arme Gewerkschaft.
W 2015 r. w wydawnictwie Low Clouds Records ukazał się drugi album Akpatok ,,Two Winters, Two Springs”. Używając świadomie ograniczonych środków, redukując instrumentarium i kompozycyjne struktury, Adrjanczyk tworzy utwory oparte o medytatywny idiom, zarówno w skali pojedynczych kompozycji, jak i całości albumu. Sześć dźwiękowych wędrówek po wymagających ścieżkach rzuca wyzwanie do uważnego i głębokiego słuchania, wprowadza odbiorców w niespieszny, wyciszony i pełen wewnętrznej koncentracji rytm kompozycji, charakterystyczny dla twórczości muzyka.
www.adrjanczyk.com
www.akpatok.bandcamp.com

widt

WIDT. Zespół audiowizualny zrodzony ze współpracy dwóch sióstr – Antoniny Nowackiej (dźwięk) oraz Bogumiły Piotrowskiej (wizualizacje na żywo). Jako efekt tej kolaboracji jawią się utwory o charakterze onirycznym, rozbrzmiewające pomiędzy zamierzchłą przeszłością, a teraźniejszością, gdzie głos pełniący rolę instrumentu meandruje w gąszczu psychodelicznych wizualizacji tworzonych autorską metodą w czasie rzeczywistym. Swoista podróż w rejony zapomniane, unikane, niepoznane.
Antonina Nowacka – wokalistka, artystka wizualna/dźwiękowa, współtworzy zespoły kIRk, ANRS, Paeli***zun, udziela się w Warsaw Improvisers Orchestra.
Bogumiła Piotrowska – graficzka, animatorka, artystka video, absolwentka historii sztuki, wyspecjalizowana w dziedzinie glitch artu oraz usterki w obrazie.
www.widtproject.com

PATRONAT:

zoharum

hardt_art