Przejdź do treści
Centrum Oskard Aktualności

28. Przegląd Twórczości Bożonarodzeniowej “ANIOŁY”

KONKURS PRZEDSTAWIEŃ JASEŁKOWYCH

ORGANIZATORZY:
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
Klasztor OO. Franciszkanów w Koninie
Gminny Ośrodek Kultury w Kazimierzu Biskupim

CEL
Refleksja nad tajemnicą narodzin Jezusa Chrystusa.
Pielęgnowanie i kultywowanie polskich tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
Konfrontacja i wymiana doświadczeń między twórcami przedstawień jasełkowych.

Termin: 10 stycznia 2025 r., godz. 10.00
Miejsce: Gminny Ośrodek Kultury w Kazimierzu Biskupim

UCZESTNICY

  1. Zespoły szkolne, parafialne, działające przy placówkach kultury z Wielkopolski.
  2. Zespoły przygotowują spektakle trwające do 20 minut. Wszyscy zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania czasu trwania prezentacji.
  3. Organizatorzy dopuszczają współczesne wersje przedstawień jasełkowych.

WARUNKI UCZESTNICTWA

  1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgłoszenie zespołu do 19 grudnia 2024 r. przez portal Strefa zajęć: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/67360
  2. Ponadto należy przesłać czytelny skan / zdjęcie podpisanej karty zgłoszenia na adres: p.pachulska-wojdak@ckis.konin.pl
  3. Zespoły zobowiązane są do uiszczenia kosztów akredytacji w wysokości 18 zł za każdego członka zespołu. Nie będzie możliwości wpłaty akredytacji w dniu Konkursu.
    UWAGA !!!
    Płatności za udział w konkursie: instruktorzy zespołów mogą dokonać wyłącznie tradycyjnym przelewem na konto CKiS Konin: 17 1090 1199 0000 0000 1900 2776, wpisując w tytule „Jasełka – ANIOŁY 2025 + nazwa zespołu” lub gotówką w kasie w CKiS przy ul. Okólnej 47a (pn-pt. 10.00-14.00) do dnia 31 grudnia 2024 r.

OCENA I NAGRODY

W dniu Konkursu przedstawienia jasełkowe oceni powołana przez Organizatora Komisja Artystyczna, która kierować się będzie następującymi kryteriami:

  • zgodność z ideą jasełek,
  • interpretacja tekstu,
  • gra aktorska i kultura słowa,
  • reżyseria,
  • oprawa plastyczna,
  • oprawa muzyczna

Najwyżej ocenione przez Komisję zespoły otrzymają nagrody i wyróżnienia (finansowe i rzeczowe). Nagrody finansowe przelane zostaną na podane przez zespół w karcie zgłoszenia konto bankowe. Wszystkim zespołom zostaną wręczone dyplomy.

SPRAWY ORGANIZACYJNE

  1. Lista zakwalifikowanych do Konkursu zespołów będzie dostępna na stronie Organizatora www.ckis.konin.pl od 20 grudnia 2024 r.
  2. Uczestnicy przyjeżdżają na koszt własny lub instytucji delegującej.
  3. Organizatorzy zapewniają uczestnikom poczęstunek.
  4. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy uczestników, które mogą zostać zagubione, zniszczone lub skradzione podczas Konkursu.
  5. Uczestnicy wyrażają zgodę na dokumentowanie ich twórczości i wizerunku do celów statutowych CKiS (rejestrację filmową i fotograficzną).
  6. Podpisanie wypełnionej Karty Zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem zasad ustalonych w Regulaminie.
  7. Sprawy nieujęte w Regulaminie rozstrzyga Organizator.
  8. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.

Szczegółowych informacji udziela: Paulina Pachulska-Wojdak
Tel. 63 243 63 50
e-mail: p.pachulska-wojdak@ckis.konin.pl
Regulamin dostępny na www.ckis.konin.pl


KONKURS ŚPIEWANIA KOLĘD

ORGANIZATOR
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie

CEL
Promowanie twórczości muzycznej i wspólnego muzykowania
Pielęgnowanie i kultywowanie polskich tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
Refleksja nad tajemnicą narodzin Jezusa Chrystusa

Termin:
14 stycznia 2025 r., godz. 15.00
Miejsce:
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
Dom Kultury Oskard
Aleje 1 Maja 7a
62-510 Konin

UCZESTNICY:

  • soliści
  • zespoły rodzinne, w których kultywowana jest tradycja wspólnego kolędowania.
  • schole, chóry, zespoły wokalne, instrumentalne, wokalno-instrumentalne (do 25 osób)
    W konkursie mogą wziąć udział artyści z subregionu konińskiego.

WARUNKI UCZESTNICTWA:

  1. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest nadesłanie do 20 grudnia 2024 r.
    czytelnego skanu / zdjęcia podpisanej karty zgłoszenia na adres: p.wilczynski@ckis.konin.pl
    oraz dokonanie wpłaty akredytacji w wysokości 18 zł od osoby. Prosimy o zabranie ze sobą dowodu wpłaty.

UWAGA!!!
Każdy chętny do udziału w konkursie kolęd powinien zgłosić swój udział przez Strefę Zajęć.

https://www.strefazajec.pl/course/view/id/67308

PŁATNOŚCI ZA UDZIAŁ W KONKURSIE:
Soliści mogą dokonywać płatności online
– za pomocą autopay (przez stronę Strefa Zajęć)
lub tradycyjnym przelewem na konto CKiS Konin: 17 1090 1199 0000 0000 1900 2776, wpisując w tytule „KOLĘDY – ANIOŁY 2025” lub gotówką w kasie w CKiS przy ul. Okólnej 47a (poniedziałek-piątek 10.00-14.00). Akredytacja 18 zł.

Instruktorzy zespołów mogą dokonywać płatności wyłącznie tradycyjnym przelewem na konto CKiS Konin: 17 1090 1199 0000 0000 1900 2776, wpisując w tytule „KOLĘDY – ANIOŁY 2025” lub gotówką w kasie w CKiS przy ul. Okólnej 47a (poniedziałek-piątek 10.00-14.00). Akredytacja od osoby wynosi 18 zł.

  1. Do Konkursu zespół zgłasza dwa utwory o tematyce bożonarodzeniowej, w tym co najmniej jeden musi być tradycyjną kolędą. Utwory mogą być wykonane instrumentalnie, a capella lub z towarzyszeniem instrumentalnym bądź z półplaybackiem.
  2. W karcie należy podać wszystkie wymagania techniczne zespołu (skład instrumentalny, ilość mikrofonów, a w przypadku półplaybacku rodzaj nośnika). Podany w zgłoszeniu repertuar jest ostateczny i nie może ulec zmianie.

OCENA I NAGRODY:
Prezentacje oceniać będzie Komisja Artystyczna powołana przez Organizatorów, kierując się następującymi kryteriami:

  • muzykalność,
  • aranżacja i interpretacja,
  • wykonanie,
  • ogólny wyraz artystyczny.
    Werdykt zostanie ogłoszony ok. 45 minut po zakończeniu ostatniej prezentacji konkursowej. Najwyżej ocenieni wykonawcy otrzymają nagrody i wyróżnienia. Wszystkie zespoły otrzymają dyplomy uczestnictwa.

SPRAWY ORGANIZACYJNE

  1. Lista przyjętych do Konkursu zespołów będzie dostępna na stronie Organizatora www.ckis.konin.pl od 7 stycznia 2025 r.
  2. Uczestnicy przyjeżdżają na koszt własny lub instytucji delegującej.
  3. Organizatorzy zapewniają uczestnikom słodki poczęstunek.
  4. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy uczestników, które mogą zostać zagubione, zniszczone lub skradzione podczas Konkursu.
  5. Uczestnicy wyrażają zgodę na dokumentowanie ich twórczości (rejestracje telewizyjną
    i fotograficzną).
  6. Podpisanie wypełnionej Karty Zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem zasad ustalonych
    w Regulaminie.
  7. Sprawy nieujęte w Regulaminie rozstrzyga Organizator.
  8. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.
  9. W przypadku dużej liczby zgłoszeń Organizator zastrzega sobie prawo podjęcia decyzji o ograniczeniu prezentacji wokalnych do jednego utworu

Szczegółowych informacji udziela: Patryk Wilczyński
Tel. 695-461-464
e-mail: p.wilczynski@ckis.konin.pl


KONKURS SZOPEK BOŻONARODZENIOWYCH

ORGANIZATORZY:
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
Klasztor OO. Franciszkanów w Koninie

CEL:
• pielęgnowanie i kultywowanie polskich tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
• konfrontacja i wymiana doświadczeń między twórcami szopek
• refleksja nad tajemnicą narodzin Jezusa Chrystusa

Termin:
Wystawa: od 12 grudnia 2024 r.
Rozstrzygnięcie konkursu: 19 stycznia 2025 r. w niedzielę podczas mszy św. o godz. 11.00

Miejsce:
Kościół p.w. Św. Marii Magdaleny w Koninie
(klasztor oo. Franciszkanów), ul. Reformacka 2 (obok SP nr 1)

Uczestnicy:
Wykonawcy indywidualni lub zbiorowi;

  • przedszkolaki, uczniowie szkół podstawowych, ponadpodstawowych z subregionu konińskiego.

Warunki uczestnictwa:

  1. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest dostarczenie wykonanej szopki do klasztoru
    oo. Franciszkanów w Koninie 12 grudnia 2024 (tj. czwartek), w godz. 14.00-16.00 wraz
    z wypełnioną i podpisaną kartą zgłoszenia wykonanej szopki. Każda szopka powinna mieć osobną kartę. Prosimy nie przyklejać kart zgłoszeń do szopek.

UWAGA!!!

  1. Każdy chętny do udziału w konkursie na szopkę bożonarodzeniową powinien zgłosić swój udział
    i dokonać opłaty akredytacyjnej przez strefę zajęć:

https://www.strefazajec.pl/course/view/id/67304

Akredytacja od każdej szopki wynosi 18 zł.

  1. Szopkę można wykonać według własnego pomysłu lub skorzystać z gotowego projektu, stosując dowolne materiały, np.: drewno, papier, plastelinę, itp. Wszystkie elementy szopki (zarówno konstrukcja jak i figurki) muszą być wykonane własnoręcznie. W przypadku pierwszej kategorii wiekowej dopuszcza się wykonanie samej konstrukcji szopki przez osoby dorosłe z koniecznością zaznaczenia tego w karcie zgłoszenia.
  2. Każda szopka powinna być podpisana (na odwrocie lub pod spodem). Obok imienia i nazwiska należy podać telefon kontaktowy.

Ocena i nagrody:
Zgłoszone do Konkursu szopki oceni Komisja Artystyczna powołana przez Organizatorów, która kierować się będzie następującymi kryteriami:

  • estetyka wykonania,
  • zgodność z tradycją.

Ogłoszenie wyników Konkursu oraz wręczenie nagród, wyróżnień i dyplomów nastąpi 19 stycznia 2025 r., po mszy św. o godz. 11.00 w kościele oo. Franciszkanów (parafia p.w. św. Marii Magdaleny), ul. Reformacka 2 w Koninie.

Laureaci Konkursu o jego wynikach zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie w styczniu
2025 r.

Sprawy organizacyjne:
Wszystkie szopki zgłoszone do Konkursu zostaną wystawione w klasztorze oo. Franciszkanów w Koninie oraz w Centrum Handlowe FERIO KONIN. Wystawę będzie można oglądać przez cały okres świąt Bożego Narodzenia.

Szopki należy odebrać z miejsca wystawy w dniu 19 stycznia 2025 r. po godz. 12.00.
Szopki, które nie zostaną odebrane przechodzą na własność Organizatora i mogą ulec zniszczeniu.

Szczegółowych informacji na temat Konkursu udziela Patryk Wilczyński
tel. 695-461-464
e-mail: p.wilczynski@ckis.konin.pl