28. Przegląd Twórczości Bożonarodzeniowej “ANIOŁY”
KONKURS PRZEDSTAWIEŃ JASEŁKOWYCH
ORGANIZATORZY:
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
Klasztor OO. Franciszkanów w Koninie
Gminny Ośrodek Kultury w Kazimierzu Biskupim
CEL
Refleksja nad tajemnicą narodzin Jezusa Chrystusa.
Pielęgnowanie i kultywowanie polskich tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
Konfrontacja i wymiana doświadczeń między twórcami przedstawień jasełkowych.
Termin: 10 stycznia 2025 r., godz. 10.00
Miejsce: Gminny Ośrodek Kultury w Kazimierzu Biskupim
UCZESTNICY
- Zespoły szkolne, parafialne, działające przy placówkach kultury z Wielkopolski.
- Zespoły przygotowują spektakle trwające do 20 minut. Wszyscy zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania czasu trwania prezentacji.
- Organizatorzy dopuszczają współczesne wersje przedstawień jasełkowych.
WARUNKI UCZESTNICTWA
- Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgłoszenie zespołu do 19 grudnia 2024 r. przez portal Strefa zajęć: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/67360
- Ponadto należy przesłać czytelny skan / zdjęcie podpisanej karty zgłoszenia na adres: p.pachulska-wojdak@ckis.konin.pl
- Zespoły zobowiązane są do uiszczenia kosztów akredytacji w wysokości 18 zł za każdego członka zespołu. Nie będzie możliwości wpłaty akredytacji w dniu Konkursu.
UWAGA !!!
Płatności za udział w konkursie: instruktorzy zespołów mogą dokonać wyłącznie tradycyjnym przelewem na konto CKiS Konin: 17 1090 1199 0000 0000 1900 2776, wpisując w tytule „Jasełka – ANIOŁY 2025 + nazwa zespołu” lub gotówką w kasie w CKiS przy ul. Okólnej 47a (pn-pt. 10.00-14.00) do dnia 31 grudnia 2024 r.
OCENA I NAGRODY
W dniu Konkursu przedstawienia jasełkowe oceni powołana przez Organizatora Komisja Artystyczna, która kierować się będzie następującymi kryteriami:
- zgodność z ideą jasełek,
- interpretacja tekstu,
- gra aktorska i kultura słowa,
- reżyseria,
- oprawa plastyczna,
- oprawa muzyczna
Najwyżej ocenione przez Komisję zespoły otrzymają nagrody i wyróżnienia (finansowe i rzeczowe). Nagrody finansowe przelane zostaną na podane przez zespół w karcie zgłoszenia konto bankowe. Wszystkim zespołom zostaną wręczone dyplomy.
SPRAWY ORGANIZACYJNE
- Lista zakwalifikowanych do Konkursu zespołów będzie dostępna na stronie Organizatora www.ckis.konin.pl od 20 grudnia 2024 r.
- Uczestnicy przyjeżdżają na koszt własny lub instytucji delegującej.
- Organizatorzy zapewniają uczestnikom poczęstunek.
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy uczestników, które mogą zostać zagubione, zniszczone lub skradzione podczas Konkursu.
- Uczestnicy wyrażają zgodę na dokumentowanie ich twórczości i wizerunku do celów statutowych CKiS (rejestrację filmową i fotograficzną).
- Podpisanie wypełnionej Karty Zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem zasad ustalonych w Regulaminie.
- Sprawy nieujęte w Regulaminie rozstrzyga Organizator.
- Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.
Szczegółowych informacji udziela: Paulina Pachulska-Wojdak
Tel. 63 243 63 50
e-mail: p.pachulska-wojdak@ckis.konin.pl
Regulamin dostępny na www.ckis.konin.pl
KONKURS ŚPIEWANIA KOLĘD
ORGANIZATOR
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
CEL
Promowanie twórczości muzycznej i wspólnego muzykowania
Pielęgnowanie i kultywowanie polskich tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
Refleksja nad tajemnicą narodzin Jezusa Chrystusa
Termin:
14 stycznia 2025 r., godz. 15.00
Miejsce:
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
Dom Kultury Oskard
Aleje 1 Maja 7a
62-510 Konin
UCZESTNICY:
- soliści
- zespoły rodzinne, w których kultywowana jest tradycja wspólnego kolędowania.
- schole, chóry, zespoły wokalne, instrumentalne, wokalno-instrumentalne (do 25 osób)
W konkursie mogą wziąć udział artyści z subregionu konińskiego.
WARUNKI UCZESTNICTWA:
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest nadesłanie do 20 grudnia 2024 r.
czytelnego skanu / zdjęcia podpisanej karty zgłoszenia na adres: p.wilczynski@ckis.konin.pl
oraz dokonanie wpłaty akredytacji w wysokości 18 zł od osoby. Prosimy o zabranie ze sobą dowodu wpłaty.
UWAGA!!!
Każdy chętny do udziału w konkursie kolęd powinien zgłosić swój udział przez Strefę Zajęć.
https://www.strefazajec.pl/course/view/id/67308
PŁATNOŚCI ZA UDZIAŁ W KONKURSIE:
Soliści mogą dokonywać płatności online – za pomocą autopay (przez stronę Strefa Zajęć)
lub tradycyjnym przelewem na konto CKiS Konin: 17 1090 1199 0000 0000 1900 2776, wpisując w tytule „KOLĘDY – ANIOŁY 2025” lub gotówką w kasie w CKiS przy ul. Okólnej 47a (poniedziałek-piątek 10.00-14.00). Akredytacja 18 zł.
Instruktorzy zespołów mogą dokonywać płatności wyłącznie tradycyjnym przelewem na konto CKiS Konin: 17 1090 1199 0000 0000 1900 2776, wpisując w tytule „KOLĘDY – ANIOŁY 2025” lub gotówką w kasie w CKiS przy ul. Okólnej 47a (poniedziałek-piątek 10.00-14.00). Akredytacja od osoby wynosi 18 zł.
- Do Konkursu zespół zgłasza dwa utwory o tematyce bożonarodzeniowej, w tym co najmniej jeden musi być tradycyjną kolędą. Utwory mogą być wykonane instrumentalnie, a capella lub z towarzyszeniem instrumentalnym bądź z półplaybackiem.
- W karcie należy podać wszystkie wymagania techniczne zespołu (skład instrumentalny, ilość mikrofonów, a w przypadku półplaybacku rodzaj nośnika). Podany w zgłoszeniu repertuar jest ostateczny i nie może ulec zmianie.
OCENA I NAGRODY:
Prezentacje oceniać będzie Komisja Artystyczna powołana przez Organizatorów, kierując się następującymi kryteriami:
- muzykalność,
- aranżacja i interpretacja,
- wykonanie,
- ogólny wyraz artystyczny.
Werdykt zostanie ogłoszony ok. 45 minut po zakończeniu ostatniej prezentacji konkursowej. Najwyżej ocenieni wykonawcy otrzymają nagrody i wyróżnienia. Wszystkie zespoły otrzymają dyplomy uczestnictwa.
SPRAWY ORGANIZACYJNE
- Lista przyjętych do Konkursu zespołów będzie dostępna na stronie Organizatora www.ckis.konin.pl od 7 stycznia 2025 r.
- Uczestnicy przyjeżdżają na koszt własny lub instytucji delegującej.
- Organizatorzy zapewniają uczestnikom słodki poczęstunek.
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy uczestników, które mogą zostać zagubione, zniszczone lub skradzione podczas Konkursu.
- Uczestnicy wyrażają zgodę na dokumentowanie ich twórczości (rejestracje telewizyjną
i fotograficzną). - Podpisanie wypełnionej Karty Zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem zasad ustalonych
w Regulaminie. - Sprawy nieujęte w Regulaminie rozstrzyga Organizator.
- Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.
- W przypadku dużej liczby zgłoszeń Organizator zastrzega sobie prawo podjęcia decyzji o ograniczeniu prezentacji wokalnych do jednego utworu
Szczegółowych informacji udziela: Patryk Wilczyński
Tel. 695-461-464
e-mail: p.wilczynski@ckis.konin.pl
KONKURS SZOPEK BOŻONARODZENIOWYCH
ORGANIZATORZY:
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
Klasztor OO. Franciszkanów w Koninie
CEL:
• pielęgnowanie i kultywowanie polskich tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
• konfrontacja i wymiana doświadczeń między twórcami szopek
• refleksja nad tajemnicą narodzin Jezusa Chrystusa
Termin:
Wystawa: od 12 grudnia 2024 r.
Rozstrzygnięcie konkursu: 19 stycznia 2025 r. w niedzielę podczas mszy św. o godz. 11.00
Miejsce:
Kościół p.w. Św. Marii Magdaleny w Koninie (klasztor oo. Franciszkanów), ul. Reformacka 2 (obok SP nr 1)
Uczestnicy:
Wykonawcy indywidualni lub zbiorowi;
- przedszkolaki, uczniowie szkół podstawowych, ponadpodstawowych z subregionu konińskiego.
Warunki uczestnictwa:
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest dostarczenie wykonanej szopki do klasztoru
oo. Franciszkanów w Koninie 12 grudnia 2024 (tj. czwartek), w godz. 14.00-16.00 wraz
z wypełnioną i podpisaną kartą zgłoszenia wykonanej szopki. Każda szopka powinna mieć osobną kartę. Prosimy nie przyklejać kart zgłoszeń do szopek.
UWAGA!!!
- Każdy chętny do udziału w konkursie na szopkę bożonarodzeniową powinien zgłosić swój udział
i dokonać opłaty akredytacyjnej przez strefę zajęć:
https://www.strefazajec.pl/course/view/id/67304
Akredytacja od każdej szopki wynosi 18 zł.
- Szopkę można wykonać według własnego pomysłu lub skorzystać z gotowego projektu, stosując dowolne materiały, np.: drewno, papier, plastelinę, itp. Wszystkie elementy szopki (zarówno konstrukcja jak i figurki) muszą być wykonane własnoręcznie. W przypadku pierwszej kategorii wiekowej dopuszcza się wykonanie samej konstrukcji szopki przez osoby dorosłe z koniecznością zaznaczenia tego w karcie zgłoszenia.
- Każda szopka powinna być podpisana (na odwrocie lub pod spodem). Obok imienia i nazwiska należy podać telefon kontaktowy.
Ocena i nagrody:
Zgłoszone do Konkursu szopki oceni Komisja Artystyczna powołana przez Organizatorów, która kierować się będzie następującymi kryteriami:
- estetyka wykonania,
- zgodność z tradycją.
Ogłoszenie wyników Konkursu oraz wręczenie nagród, wyróżnień i dyplomów nastąpi 19 stycznia 2025 r., po mszy św. o godz. 11.00 w kościele oo. Franciszkanów (parafia p.w. św. Marii Magdaleny), ul. Reformacka 2 w Koninie.
Laureaci Konkursu o jego wynikach zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie w styczniu
2025 r.
Sprawy organizacyjne:
Wszystkie szopki zgłoszone do Konkursu zostaną wystawione w klasztorze oo. Franciszkanów w Koninie oraz w Centrum Handlowe FERIO KONIN. Wystawę będzie można oglądać przez cały okres świąt Bożego Narodzenia.
Szopki należy odebrać z miejsca wystawy w dniu 19 stycznia 2025 r. po godz. 12.00.
Szopki, które nie zostaną odebrane przechodzą na własność Organizatora i mogą ulec zniszczeniu.
Szczegółowych informacji na temat Konkursu udziela Patryk Wilczyński
tel. 695-461-464
e-mail: p.wilczynski@ckis.konin.pl