RESTYTUCJE 9: TSE w Koninie
11 kwietnia 2025
godz. 19:00
CKiS, ul. Okólna 47a
Bilet: 20 zł
• MAX KOHYT
• KATARZYNA PODPORA
• JACASZEK
Trójmiejska Scena Elektroakustyczna (TSE) to nieformalna grupa twórczyń i twórców zajmujących się szeroko rozumianą muzyką elektroakustyczną i pokrewnymi dziedzinami, takimi jak field recording czy instalacja dźwiękowa, rezydujących w Trójmieście i okolicach.

MAX KOHYT. Muzyk improwizujący, kompozytor muzyki współczesnej, operowej, teatralnej i baletowej. Stworzył m.in.: muzykę do spektakli teatralnych „Dogville” Larsa von Triera w reż. Rafała Matusza i „Czerwona zima” w reż. Artura Hofmana. Napisał muzykę do opery ,,Wyobraźcie sobie… piknik u Schopenhauerów” do libretta Rafała Matusza. W latach 2023-2024 r. napisał muzykę do spektakli tańca współczesnego „Waves”, „Bo ja rzadko kiedy myślę, alem za to chyża w dziele”, „Trojan Horse” i „Ciało” do choreografii Agnieszki Wojciechowskiej oraz „Spotkanie” Sayaki Haruny-Kondrackiej i Bartosza Kondrackiego. Wraz z artystką
multimedialną Katarzyną Podporą od dziesięciu lat tworzy duet PODPORA/KOHYT. Razem nagrali i wydali kilka płyt, m.in. w 2019 roku „Nights Are Numbered”. W 2020 r. do współpracy zaprosili Michała Jacaszka, z którym nagrali album JACASZEK/PODPORA/KOHYT. Rok później zaprosili do współpracy Maję Miro, z którą nagrali album „MID_EVIL”. Większość ich płyt ukazała się nakładem wydawnictwa Bocian Records. Max Kohyt jest pomysłodawcą i kuratorem festiwalu muzyki współczesnej FUTUROFONIA. Od kilku lat jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.

KATARZYNA PODPORA. Artystka multimedialna, mieszka i pracuje w Gdańsku. Związana z morzem – jego przestrzenią audialną, ruchem, wpływem na twardą materię. Doktor sztuki – absolwentka gdańskiej ASP, freelancerka aktywna w polu sztuki wizualnej i dźwiękowej, tłumaczka. W swoich poszukiwaniach twórczych porusza kwestie podmiotowości szczątków, niestabilności procesów pamięci, biografii rzeczy. Skupia się na nasłuchiwaniu przestrzeni i materii – od wielu lat pracuje
z dźwiękiem. Skupia się na nasłuchiwaniu przestrzeni i materii – od wielu lat pracuje z dźwiękiem. Jako twórczyni muzyki eksperymentalnej przywiązuje wielką wagę do swojego instrumentarium, na które składają się materiały uznawane za odpadki, w tym szczątki istot pozaludzkich – kości zwierzęce, martwe części roślin, a także zdezelowane instrumenty, zniszczone płyty gramofonowe, które preparuje, oraz taśmy z nagraniami terenowymi. Ważną częścią jej aktywności jest badanie fenomenu zapisu dokonywanego za pośrednictwem różnych mediów. Swoje prace – instalacje/rzeźby/fotografie/dźwięki/teksty – prezentowała podczas festiwali, m.in. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Efemerycznej ,,Konteksty” (Sokołowsko), Przeglądu Sztuki ,,Survival” (Wrocław); przy okazji wystaw indywidualnych, m.in. w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, Centrum „Pogranicze – sztuk, kultur, narodów” (Sejny) i zbiorowych, m.in. w Instytucie Sztuki Wyspa (Gdańsk), PGS Sopot (Sopot), Muzeum Współczesnym Wrocław, Instytucie Cybernetyki Sztuki (Gdańsk), Centrum Rzeźby Polskiej (Orońsko), CSW Łaźnia (Gdańsk).
Współtworzy z Maxem Kohytem duet PODPORA/KOHYT – w tym oraz w powiększonych składach występowali m.in. dla: Avant Art Festival (Warszawa), Sanatorium Dźwięku (Sokołowsko), OSA Festival (Sopot), Fab_IN (Łódź), Ad Libitum (Warszawa). Duet wydał solowy album „Nights Are Numbered” oraz kolejne – we współpracy z Michałem Jacaszkiem, następnie z Mają Miro – nakładem wydawnictwa Bocian Records.

JACASZEK. Michał Jacaszek – kompozytor, producent i wykonawca muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium. Autor kilkunastu albumów solowych wydanych w USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Holandii i Polsce. Współpracuje z artystami wizualnymi i video, choreografami oraz reżyserami filmowymi i teatralnymi. Laureat nagród filmowych i teatralnych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Członek Polskiej Akademii Filmowej. Mieszka w Gdańsku. Dyskografia Jacaszka obejmuje
albumy: ,,Lo-Fi Stories” (Gusstaff), „Treny” (Miasmah), „Glimmer” (Ghostly Int), „Pentral” (Gusstaff), „Pieśni” (NCK), „Catalogue des Arbres” (Touch), „Kwiaty” (Ghostly Int), ,,Music For Film” (Ghostly Int), ,,Gardenia” (Touch). Wybrane nagrody: International Documentary Association Award, Los Angeles USA (najlepsza oryginalna muzyka), Grand Prix Festiwalu Nowa Tradycja 2018 (wraz z Vocal Varshe), Polskie Nagrody Filmowe ,,Orły” (,,Hejter” – najlepsza oryginalna muzyka – nominacja), Festiwal Nowa Tradycja („Złote Gęśle” dla najlepszego instrumentalisty), International Film Award ,,East-West. Golden Arc” Moscow RU (najlepsza oryginalna muzyka – nominacja), EFTA – Estońska Nagroda Filmowo Telewizyjna (najlepsza oryginalna muzyka), Two Theatres Grand Prix Award Sopot PL (najlepsza oryginalna muzyka), Minsk International Film Festival ,,Listapad” Minsk BY (najlepsza oryginalna muzyka), Be There! Corfu Animation Film Festival GR (najlepsza oryginalna muzyka), Animation Forum Cairo Kair EGY („Lost Senses’’ – wyróznienie za muzykę), Giffoni Valle Piana IT („Sala Samobójców” – najlepsza oryginalna muzyka). Koncertował m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Niemczech i w Polsce.
https://podporakohyt.bandcamp.com/
https://jacaszek.com/
https://www.facebook.com/3City.Electroacoustic.Scene/
Patronat: Anxious Musick Magazine