Z przyjemnością prezentujemy nasze nowe wydawnictwo płytowe obejmujące twórców poszukujących w muzycznych przestrzeniach. Znajdziecie tu m.in.: Marka Kądzielę, Ksawerego Wójcińskiego, Dankę Milewską, Malerai Bargh Goodarzi, Bartek Pieszka Quartet.  

Zbiór utworów na tej płycie jest dość nieoczywisty. Można powiedzieć, że nagrania dzieli strategia wykonawcza, „instrumentarium” i estetyka. Jednak łączy je wszystkie dość antyfundamentalistyczny sposób poszukiwań i najczęściej nieortodoksyjna postawa wobec kanonicznych wzorów muzycznych. Kompilacja jest wypadkową szeroko pojmowanych peryferiów dźwiękowych i stereotypów wyłamujących się z uznanych konwencji. Płyta jest także próbą wypracowywania dystansu do bezkompromisowości, jako jednego z dogmatów i najważniejszego elementu awangardowej mitologii. Interesowali mnie twórcy, którzy w duchu ponowoczesności, korzystając z „dźwięków niemuzycznych”, nie wyrzekają się swoich muzycznych korzeni. Chciałem aby, nagrania jednocześnie pokazywały, jak dźwięk może być ważnym elementem samoświadomości, łącznie z próbami uzyskania egzystencjalnej nagości, paradoksalnie wyrażonej słowami „muzyka jakiej świat nie widzi”.

Najkrótszym opisem tej wyobrażonej muzycznej wspólnoty jest XVIII-wieczne równanie Leonharda Euler’a. Szwajcarski matematyk i fizyk sam uznał je za paradoksalne, uważając je jednocześnie za wyraz nieskończoności. Podobnie jak traktować można hipersześcian pokazujący, że czas może być wymiarem fizycznym, czwartym wymiarem rzeczywistości. Tesserakt umownie stał się dla mnie pretekstem do subiektywnej „topologii muzyki”, która sprowadzona może zostać do drgania cząsteczek powietrza odbieranego przez zmysły. Tylko w takim razie, jak zauważa profesor fizyki Mirosław Kozłowski: skąd te ciarki, kiedy słuchasz Ody do radości?

Galeria CKiS „Wieża Ciśnień” w Koninie umownie jest przestrzenią integrującą dla twórców z tego albumu. Tym razem, w odróżnieniu do poprzednich wydawnictw kompilacja stanowi rodzaj mini-przewodnika awansem przedstawiającego muzykę twórców, których koncerty odbędą się w galerii. / Robert Brzęcki

Płyta ma charakter promocyjny i można ją będzie otrzymać na koncertach w Galerii CKiS „Wieża Ciśnień”. Wydawnictwo nie jest przeznaczone do sprzedaży.

Lista utworów:

 1. Night Talk 10, Wojciech Jachna – trumpet, Ksawery Wójciński – double bass, nagrano 1–2 grudnia 2014 w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, nagrania/mix Jędrzej Podolak, mastering, Marcin Bociński, produkcja Maciej Karłowski, Fundacja Słuchaj, 2015

2. Herbarium,  Michał Zygmunt, muzyka: M. Zygmunt, M. Zygmunt – guitar, electronics, https://acoustic.pl/

 3. Soft, Zbigniew Chojnacki, Z. Chojnacki – accordion/live electronics, Home Recording, 2016

 4. Herstory, Artur Maćkowiak, utwór pochodzi w płyty Before the angels play their trumpets, Wet Music Records 2013, http://wetmusicrecords.bandcamp.com/

5. Sheshe, Danka Milewska, utwór pochodzi z płyty Sonoformy, Wet Music Records 2015, http://wetmusicrecords.bandcamp.com/

6. Prastulka, Danka Milewska, utwór pochodzi z płyty Sonoformy, Wet Music Records 2015, http://wetmusicrecords.bandcamp.com/

 7. Dast beneh bar delam, Malerai Bargh Goodarzi, Dagna Sadkowska – violin, Michał Górczyński – clarinet, saks. tenor sax, wood, chick peas, Robert Jędrzejewski – cello, Awa Bargh – vocal, utwór pochodzi z płyty Zin do hezaran…, fortune 2016, www.for-tune.pl

8. Ptaki, Michał Zygmunt, muzyka: M. Zygmunt, M. Zygmunt – guitar, electronics, https://acoustic.pl/

9. Part 1, Backspace Feat. Marcin Albert Steczkowski, Z.Chojnacki – accordion/live electronics, Ł. Czekała – violin/ live electronics, feat. M. A. Steczkowski – trumpet/fx, live at Pracownia: duży pokój, 2015, www.backspaceduo.pl

10. Alex, No exit!, Marek Kądziela – guitar ,Ksawery Wójciński – double bass, mix Kamil Łazikowski, 2016, www.marekkadziela.com

11. Sad eyes, Radek Wośko Atlantic Quartet feat. Gilad Hekselman, muzyka: R. Wośko, Radek Wośko – drums, Gilad Hekselman – guitar, Søren Gemmer – piano, Mariusz Praśniewski – bass, live at Ciągoty i tęsknoty Łódź, 29.10.2016

 12. Sześcian, Wójcińscy Trio, Szymon Wójciński – piano, Maurycy Wójciński – trumpet, Ksawery Wójciński – double bass, live at Szkoła Muzyczna w Koninie, 2015

 13. Resztki rozumu, Bartek Pieszka Quartet, muzyka: B. Pieszka, Bartek Pieszka – vibraphone, Nikola Kołodziejczyk – piano, Maciej Szczyciński – double bass, Sebastian Kuchczyński – drums, nagranie pochodzi z płyty Bartek Pieszka Quartet – Slow Motion, realizacja nagrań: Marek Wojnarowski, Lech Pukas, mix i mastering: Marek Wojnarowski, SJ Records 2014, www.bartekpieszka.pl

 14. For You 3, Konrad Kucz, 2016

 

Projekt okładki: Mariusz Gutowski, Dariusz Zatoka.


O najnowszym wydawnictwie płytowym Andrzej Dusza dla Konińskiej Fundacji Kultury.

„1-2+3-4+…=1/4” Muzyka jakiej świat nie widzi

Komenatrze są wyłączone